Uteritt efter stormen

Som åtminstone halva Sverige vet, så vart det storm igår. Jag blev tvungen att sova hos Mooa en extra natt, men det gör inget mig emot. Mysigt !
Hästarna fick förstås vila igår, och min träning blev ändå inställd så det är lugnt. Idag behövde dom iallafall röra på sig igen. 
Red då ut med Ellen, och jag kan säga att det inte var någon höjdare. Det gick förvisso bättre än jag trodde, eftersom hon knappt kom in från hage då allt runtomkring var kaos hihi. Sen för den delen så var hon jätte bråkig i stallet och högg efter mig hela tiden så blev jättesur på henne. När jag skulle hippa upp gick min ridstöveln i sönder ... Dragkjedjan sprack eller vad man säger, och Itzy gick som en jävla ap-kamel seriöst. Gick verkligen jättedåligt och flängde mest runder tyckte jag. Typ studsade fram i stegen i galoppen. Nej fy, inte alls nöjd. 
Men jag insåg också hur himla skön känsla man ändå får av att ha faktiskt gjort det trots vädret. Blåste ju som fan även idag, & vanligtvis tänker jag att nej fy. Idag får hon vila eller promeneras med en snabbis kort runda, för att vädret är för dåligt och kallt och äckligt, men det känns faktiskt jävligt bra att faktiskt ta dig upp till stallet och rida ändå ! Måste börja peppa mig själv till det oftare, istället för att ligga inne vid tv:n eller nåt. Det känns riktigt bra efteråt. 
Nej, nu får det räcka. Godnatt alla läsare :*
dagens instagrambild: emmathyren




Din kommentar här tack:

Namn:
Låt mig slippa skriva allt igen!

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback