det är sällan någon som ser på dom som är lagda åt andra hållet,

det har jag tänkt på väldigt länge.
Ni alla vet hur det läggs upp bilder hela tiden, hit och dit, om att dom tycker dom själva är tjocka. De som gör det här är dessutom inte större än 'normalt'. Om man väger ett kilo mer än vad som är normalt för resten av sin kropp, gör dig inte tjock ! Inte någontans ! 
Detta vet dom flesta är för uppmärksamhet, eller riktigt dåligt självförtroende. Dom säger att dom behöver/vill banta, men no way. Sluta. Direkt. & har ni förresten tänkt på dom som faktiskt ÄR överviktiga? Hur tror ni dom känner sig när en smal person lägger ut något såntdär?! Inte så bra va? 
MEN, hur ofta är det någon som killar på de som är lagda på andra hållet? Jag ser sällan, ja aldrig faktiskt, folk om skriver ut att dom måste gå upp i vikt. JAG är en av dom.
Jag kämpar verkligen för att gå upp i vikt. Jag har tillochmed min egen matklocka på mobilen. Jag ställer alarm för att KOMMA IHÅG att äta. Folk har reagerat mycket på detta. Vissa tillochmed skrattar åt mig. Men det är inget jag bryr mig om, för dethär gör jag för MIN skull. Jag pallar inte med att bli mobbad längre. Jag orkar inte med att tycka illa om min egen kropp längre. Nu är jag femton, och det är dags för en förändring. Egentligen var det det för länge sedan, men nu är det verkligen allvarligt. Jag försöker å ett stopp på detta. Försöker mitt bästa med att växa, och att lägga på mig lite mer fett, men det går inte så bra. Det är JÄVLIGT svårt ska jag säga !
Jag väger 36 kilo, och helt ärligt tog det på mig att skriva det. Känner gråten i halsen. Seriöst, det är minst lika jobbigt att vara för smal som att vara överviktig. Jag lovar. 
Att få dessa kommentarer, som jag anser hemska, är inte kul. Inte alls. - "du har fan inga bröst" , "du har säkert inte ens mens än" , "fan vad äckligt att vara så smal" , "har du anorexia?" , "börja ät människa". - men dessa är nästan på en vardag för mig att höra. Och nej, jag har inte anorexia, jag är i puberteten om ni undrar, jag fyller ut en bh, och jag äter. Jag kan äta hur mycket som helst, men vikten rör inte på sig ett dugg ändå. En gång åt jag 8 mackor. Åtta. Tror ni att jag gick upp? Nej, snarare ner veckan efter. Det händer också att jag inte överhuvudtaget KAN äta. Väntar jag förlänge, blir inte jag hungrig, och några timmar senare mår jag kasst.
Jag tror seriöst att det är svårare att gå upp i vikt, än att gå ner. 
Tycker dessutom att killar kan tänka på att, säg inget sånt. Det sårar faktiskt. Hur hade ni kännt om jag hade kommenterat din snopp eller mage eller liknande ? Inte särskilt roligt va ?!
Jag har jävligt mycket komplex för min kropp, jag tycker inte om den alls. Men det är mycket sällan någon som tänker på oss soom är lagda åt dethär hållet. Synd egentligen, för den enda är skolsyster för mig, och dom bara jagar hela tiden. DET blir för mycket. & när jag nu inte ens tycker om att visa mig själv min egen kropp, så varför visa den så pass mycket för andra ? 
Jag håller på att börja gåta varje gång jag lägger handen på nacken, för att jag känner hur ben och kotor sticker ut.
Jag mår inte bra av dethär om ni tror det. Jag gråter faktiskt för det väldigt ofta om jag ska vara ärlig. Mycket för att jag alltid känner att killar aldrig skulle kunna tycka om mig, efterom att jag inte har någon kropp, vilket automatiskt gör mig ful. Tyvärr upplever JAG dagens samhälle såhär, men hade jag kunnat ändra på min kropp så hade jag gjort det.  
Jag har sjukt dåligt jälvförtroende, och känner inte att jag kan bli riktigt älskad av några av dessa anledningar.
Det är lätt för folk att säga, att 'men ingen bryr sig om hur din ropp ser ut' , men folk gör det. Och den meningen är något jag aldrig skulle tro på.
Lite skärrad nu, så vet inte riktigt vad jag ska fortsätta med. 
Några bilder säger mer än tusen ord. 
Tack för mig.
"                                                                                                                          "
 
 Facebook tjejerna 
 
 
 
Såhär känner jag för att gå up på vågen. Bara pga att jag vet att siffran kommer vara alldeles för låg. 
 
 
 
 
 
 
THIS : 
 
 
Think before you act. people hurt.


starkt av dig att skriva ut om detta, Emma! Du är perfekt som du är, och igen ska trycka ner dig för det! <3

Svar: <3
Emma Thyrén

2013-10-02 | 20:59:13

<3

Svar: <3
Emma Thyrén

2013-10-02 | 22:21:25

Det var väldigt modigt av dig att skriva ut detta, jag känner inte dig alls men vill bara säga skit i idioterna, dom vet inte hur de är så stay strong. Kram!<3

Svar: <3
Emma Thyrén

2013-10-03 | 15:49:17

Var stark tjejen, även om det inte är lätt! INGEN har rätt att kritisera någon annan, oavsett vad det handlar om. Du är alldeles perfekt och jättefin precis så som DU är. Vad andra än säger så bry dig inte om dem, och umgås med människor som får dig att må bra och som kan stötta dig genom dethär. Kom ihåg att du är lika fin, bra och alldeles perfekt som alla andra, hur du än ser ut.
Bra inlägg förresten, starkt av dig att skriva det!
Styrkekramar

Svar: <3
Emma Thyrén

2013-10-03 | 16:41:45

Var stark tjejen, även om det inte är lätt! INGEN har rätt att kritisera någon annan, oavsett vad det handlar om. Du är alldeles perfekt och jättefin precis så som DU är. Vad andra än säger så bry dig inte om dem, och umgås med människor som får dig att må bra och som kan stötta dig genom dethär. Kom ihåg att du är lika fin, bra och alldeles perfekt som alla andra, hur du än ser ut.
Bra inlägg förresten, starkt av dig att skriva det!
Styrkekramar

2013-10-03 | 16:42:15

Hej ! tänkte börja med att säga var stark ! Bry dig itne. Får visserligen inte likadana komenetarer som du, men de kommer. Får ofta av mina VÄNNER höra koemmentarer som mellan raderna det står; du är anorektiker.
Folk kan se min handled, klämma på den och konstatera att de får ett ordentligt grepp mellan tummen och lillfingret om min handled.
Idag ställde en av mina vänner till en scen i skolans matsal då jag slängde mat, steg upp med en halvfull tallrik och lämnade bordet; hör ögonblicket efter; jag sa ju det ! du äter ingenting !Ät upp din mat ! Nästan bara lärare kvar där, guess that feeling.
Fick igår frågan om jag är sjuk ? av en vän. Hon frågade så; är du sjuk ? Verkligen hur tänker folk det börjar bli kränkande. Jag är smal, har alltid varit. Är som du femton år, just under 160 cm och väger några kilo mer.
När jag var 12 fick min kompis anorexi, resulterade i att ja åt och åt, tror jag gick upp från ca. 5 kilo på ett år, det var inte lätt men det gick, bättre blev det inte för mig ändå.
Om du vill får du gärna säga hur lång du är, skulle vara rolit att dela erfarneheter med någon som har ca samma som jag ;) du kan ju skicka epost om int annat ;) Be strong, there`s gonna be a day when people stop trying hurt you and starts love you


Svar: Svarat på mejl.
<3
Emma Thyrén

2013-10-03 | 20:45:12

Efter jag läste detta inlägg så var min enda tanke att du är såå cool ärlit talat!! Tycker du är jätte stark när du skriver så här!!
Är själv jätte smal, är 14 år och väger ungefär samma som du. Håller helt med dej om att det värkligen inte är roligt. Jag får inte såna kommentarer som du men varenda gång jag är hos typ hälsovårdarn så de enda hon tjatar är att jag måste äta,äta,äta.. Då är min tanke att duger man inte som man är? Så jobbigt..

Och också när alla klagar hela tiden om att de är så tjocka och så kan jag ibland säga att jag är helt för smal men allas kommentarer är bara att jag ska vara glad för att jag är så smal, men de fattar inte alls hur det är..

Tycker iallafall att du är skit cool och jätte stark. Känns skönt att det finns någon som är i ungefär samma situation som jag ^^ Stay strong <3

Svar: <3
Emma Thyrén

2013-10-04 | 20:54:59

Din kommentar här tack:

Namn:
Låt mig slippa skriva allt igen!

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback