som en klocka ... eller, som en gudinna !

Kom hem från stallet för en timme sen kanske ?! 
Red min fina Itzy idag, och ridpasset idag är nästan på gränsen att dö för. Itzy har nog aldrig gått så bra som hon gjorde idag (om man bortser från protesterna, som dock var väldigt få idag). Efter en ganska ordentlig uppvärmining, hoppade vi 70, som ingenting. Inga stopp, inget mer än ett ynka, - men där var det jag som klantade mig lite, och hon gick riktigt mjukt och avslappnat, & även fast hon hade den där sugande/springiga känslan, så samlade faktiskt HON sig själv, utan att jag behövde ta i henne speciellt mycket. Bara liite liite. Tyvärr så funkade det bara när jag inte saktade av från galopp till trav, då hon började rusa så fick jobba ganska mycket med alla tips jag fått från John i somras (ni vet, indianen), så jag fick henne lugn utan att behöva bli irriterad på henne. Det kändes sjukt bra ska ni veta! 
 
Fast det jag är mest nöjd med med dagens ridpass, är nog MIN ridning. Känner att jag red på ett sätt som var bra för henne, där hon kunde lära sig nya saker, utan att det blev way to much liksom - vilket annars leder till protester. 
Känner att, med den ridning jag kunde erbjuda idag (haha), så behöver jag inte tänka lika mycket på att väga hö eller något sådant, för rids hon som hon gör just nu, så behöver hon inte banta snart. Behöver inte tänka på vikten lika mycket, vilket är skönt för både henne och mig. 
Min lilla duktiga ponny, som dessutom har fått en äkta fårskinnspadd (som jag fick i julklapp av mamma & pappa igår), så sadlen ligger som den ska nu när ryggen formats om efter sommaren, vilket också gör så att jag sitter MYCKET bättre, som uppenbarligen är en stor anledning till hur man rider. 
 
Ska fortsätta fixa lite med Maddes bloggdesign och sen ska jag lägga upp inlägget med vad jag fick i julklapp. Ha det bra sålänge :)
 
förlåt för kassa mobilbilder, glömde kameran i bilen ... 



Din kommentar här tack:

Namn:
Låt mig slippa skriva allt igen!

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback