två miljoner våldtagna i kongo

Jag gick igenom alla mina olästa blogginlägg på blogkeen, och såg att Zara Larsson hade lagt upp om en artikel hon hade hittat länk till den artikeln, och läst den då. 
Iallafall, så kan jag säga att det skar rätt rejält i mitt hjärta när jag läste det. Asså, jag fattar inte. Att människor kan vara så jävla grymma. Fy. Jag blir så arg. 
I Stockholm bor det 2 miljoner människor. I Kongo har 2 miljoner kvinnor (och en del barn faktiskt) blivit våldtagna. 
Artikeln kan ni läsa HÄR
Det är bara så jävla sjukt. Att det ska vara så jävla grymt. Usch och tvi. 
Läs gärna både artikeln och Zaras inlägg. 
Zara har också länkat där ni kan donera lite pengar till sjukhuset. 



Din kommentar här tack:

Namn:
Låt mig slippa skriva allt igen!

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback