Nu är vi igång igen (:

Åh. Det kändes så himla bra att sitta på hästryggen igen. Efter omkring 1 månads vila (välförtjänt och planerad), så är det nu dags att sätta igång igen. Träningarna börjar snart, så det är bäst att 'förbereda' sig lite (;
Hon gick iallafall inte jättebra. Vi skrittade en liten bit och sedan vände vi igen. Hon var ganska stel, i både nacke och ben, och blev pigg när vi gick ut i gräset för att få det lite mjukare och bättre om hennes fötter. Hon rusade nästan lite med mig där, men sen vart hon också väldigt tittig och rädd för allting idag. Hon vägrade flytta sig inåt för att ställas rätt, och vart bara allmänt jobbig i det sammanhanget så jag blev lite irriterad på henne ..
Men arbetet med indianen har verkligen hjälpt. Det är en HELT ANNAN ponny måste jag säga. Hon är lite lydigare, och framförallt så har hon blivit MYCKET snällare, så det är jag glad och nöjd över !
Sen blir det nog att jag väljer uteritt framför paddocken igen på onsdag hihi. Det är så mysigt och det är bra för hästen.
Itzy är också där mycket snällare. Hon är mycket bättre att rida ut på än att rida på i paddocken. Så det är kul ! :)
Halvnöjd med henne idag iallafall. Men det blir snart bra igen ;)




Din kommentar här tack:

Namn:
Låt mig slippa skriva allt igen!

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback